کیورد ریسرچ برای سئو محلی

پیدا کردن کلمات کلیدی یه تحقیق کلمه کلیدی با همان کیورد ریسرچ فرایند پیدا کردن کلمات یا عباراتی است که مردم برای رسیدن به هدف خود در موتور جستجو سرچ می کنند. در این مقاله ما می خواهیم به طور تخصصی نحوه کیورد ریسرچ را در سئو محلی بررسی کنیم. رتبه بندی برای این کلمات کلیدی باعث ایجاد ترافیک محلی در وب سایت شما می شود و مشتریان بیشتری را به وب سایت شما جذب می کند.

اما دقیقاً چگونه کلمات کلیدی محلی پیدا کنیم؟ همه ما می دانیم تحقیق کلمات اصلی از پایه ای ترین بخش های SEO است و اگر به درستی انجام نشود می تواند سایر فعالیت های ما را نیز بی اثر کند. وقتی به سراغ پیدا کردن کلمات کلیدی در سئو محلی می رویم کار ما خاص تر می گردد. اما با این وجود اصول کلی فرایند کیورد ریسرچ را می توان در اینجا نیز به کار برد.

در این مقاله بخش های زیر را باهم بررسی می کنیم:

چرا جستجوی کلمات کلیدی محلی مهم است؟

چگونه می توان کلمات کلیدی محلی را پیدا کرد؟

چرا جستجوی کلمات کلیدی محلی مهم است؟

جستجوی کلمات کلیدی محلی مهم است زیرا شما باید بدانید که افراد در جستجوی محصولات یا خدمات کسب و کار شما چه چیزی را در موتورهای جستجو مانند Google تایپ می کنند.

اکثر سئوکارها فقط این کلمات کلیدی را حدس می زنند و فرض می کنند که می دانند مردم چگونه به دنبال نیازهای خود در موتور جستجو هستند. این اغلب منجر به هدف قرار دادن کلمات کلیدی اشتباه یا غفلت کامل از کلمات کلیدی درست می شود.

به عنوان مثال اگر شما یک لوله کش در شیراز هستید، به احتمال زیاد به دنبال سئو عبارت “لوله کش در شیراز” خواهید بود. اما در مورد خدمات جانبی چطور؟ آیا صفحه ای برای رفع انسداد یا تخلیه چاه اختصاص داده اید؟ آیا می دانید مردم چگونه آن خدمات را جستجو می کنند؟

پاسخ همه این سئوالات در زمان کیورد ریسرچ محلی قابل دستیابی است.

 

چگونه می توان کلمات کلیدی محلی را پیدا کرد؟

برای پیدا کردن کلمات کلیدی در سئو محلی این پنج مرحله را دنبال کنید.

 

خدمات قابل ارائه خود را لیست کنید

نیت محلی را بررسی کنید

حجم جستجو را بررسی کنید

کلمات کلیدی را گروه بندی کنید

به دنبال “موارد قابل ذکر” باشید

 

 مرحله اول: خدمات قابل ارائه خود را لیست کنید

قبل از شروع به کیورد ریسرچ ابتدا باید خدمات ارائه شده توسط کسب و کار را بشناسید. اگر کسب و کار برای خودتان است لیست خدمات خود را آماده کنید. در صورتی که برای مشتری خاصی کار می کنید حتما لیست دقیق کلمات را در جلسه ای دقیق و کامل بررسی کنید.

ما در زانیم این بخش را در چند گام منظم اجرا می کنیم. در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا این روش را با هم امتحان کنیم.

الف) طوفان فکری

اگر کیوردریسرچ را برای کسب و کار خود انجام می دهید احتمالاً در حال حاضر ایده خوبی از خدمات قابل ارائه دارید. اگر این کار را برای مشتری انجام می دهید جلسه ای را هماهنگ کنید و از آنها بخواهید خدمات ارائه شده را لیست کنند. در جلسات طوفان فکری معمولا ایده های خوبی از خدمات مختلف جمع می شود. شاید در شروع این جلسات همه چیز را در قالب یک یا دو خدمت ببینیم. ولی در انتهای جلسه با بسط دادن و شاخ و برگ دادن به کلمات کلیدی به نتایج خوبی می رسیم.

به عنوان مثال یک لوله کش ممکن است همه این خدمات را ارائه کند:

  • رفع گرفتگی لوله
  • تعمیرات دیگ بخار
  • نصب دیگ بخار
  • سرویس دیگ بخار
  • نصب رادیاتور
  • تعمیر ترکیدگی لوله

اما در شروع جلسه مشتری فقط به عنوان شغلی خود یعنی لوله کش توجه می کند.

مردم در حالت کلی به دنبال “لوله کش” هستند، اما بسیاری از افراد نیز خدمات خاصی را جستجو می کنند.به همین دلیل نباید جزئیات و شاخه های خدمات یا محصولات خود را فراموش کنیم.

 

ب) بسط دادن ایده ها

طوفان فکری به ندرت همه خدمات مربوط به یک کسب و کار را که مردم بدنبال آن هستند پیدا می کند. بنابراین در مرحله بعد باید هر یک از خدمات یا محصولات مرحله قبل را بسط و کسترش دهیم.

در این مرحله می توانید از همه ابزار های سئو برای کیورد ریسرچ استفاده کنید. ساده ترین ابزاری که ما به شما معرفی میکنیم موتور جستجوی گوگل هست.

هر یک از خدمات خود را در گوگل سرچ کنید. سپس به بخش کلمات مشابه بروید. در اینجا لیستی از کوئری های مرتبط که مردم به دنبال آن هستند را پیدا می کنید.

یکی از نکات مهمی که در کیورد ریسرچ در سئو محلی باید به آن توجه کنید این است که از هر چیزی که می بینید ایده بگیرید. شک نکنید که بخشی از سئو بر پایه چیدن استراتژی و ایده پردازی است. پس وقتی یک کوئری را سرچ می کنید به نتایجی و رتبه های اول توجه کنید.

 توجه مهم

دقت کنید ما در این مرحله به دنبال پیدا کردن شاخه های محصولات و خدمات هستیم. دقت داشته باشید ما در این مرحله به دنبال کلمات کلیدی خاص نیستیم برای مثال نمی خواهیم بین کلمات زیر انتخاب کنیم:

  • لوله کش
  • لوله کشی
  • خدمات لوله کشی

راه دیگر برای کیورد ریسرچ بررسی رقبا است. مطمعن باشید رقبای شما هم در شروع کار این مراحل را پشت سر گذاشته اند. پس می توانید با بررسی کلمات کلیدی رقبا ایده های خوبی پیدا کنید.

برای بررسی کیوردهای رقبا می توانید در سایت های کوچک نقشه سایت را بررسی کنید. ولی برای سایت های بزرگ این کار را با ابزارهایی مانند Ahrefs، Alexa، SEMresh و … انجام دهید.

 

ج) لیست خود را اصلاح کنید

در انتها لیستی که از مراحل قبل به دست آورده اید ترکیب کنید. سپس لیست نهایی را با مشتری خود چک کنید تا مطمئن شوید همه خدمات یا محصولات را ارائه می کند.

 

مرحله دوم: هدف از جستجوی محلی را پیدا کنید

سئو محلی با هدف دریافت رتبه برای کلمات کلیدی در سطح منطقه انجام می شود. یعنی می خواهیم در این مرحله چک کنیم که آیا کاربر با سرچ آن کلمه به دنبال خرید محصولات یا خدمات هست یا نه.

بنابراین قدم بعدی این است که بررسی کنید افرادی که به دنبال این خدمات هستند در واقع می خواهند خرید محلی انجام دهند یا خیر. ممکن است افراد به دنبال خرید محصولات نباشند و به دنبال کسب اطلاعات باشند.

اگر کیورد ریسرچ را برای منطقه ای که در آن زندگی می کنید انجام می دهید کار شما ساده است. کافی است خدمات خود را در گوگل جستجو کنید. گوگل از موقعیت مکانی شما برای شخصی سازی نتایج استفاده می کند. بنابراین با بررسی SERP می توانید تشخیص دهید که هدف از جستجو چیست؟ برای این کار باید نقشه گوگل و لیست سایت های رتبه دار را بررسی کنید.

 

ادامه مقاله به زودی توسط تیم زانیم آضافه می گردد. لطفا این صفحه را بوک مارک کنید و با ما در ارتباط باشید.

درباره ما

زانیم در تلاش است برای هر پروژه همه ابعاد فنی، و تکنولوژیکی یک پروژه را بررسی کند و مناسبترین راه کارها را برای برآورده سازی نیازهای کوتاه مدت و بلند مدت پروژه ها برآورده سازد.

بررسی اختصاصی هر پروژه و رویکرد فنی و  Solution  محور به پروژه ها مواردی است که می تواند برای هر پروزه ارزش افزوده قابل توجهی به همراه داشته باشد. 

تماس با ما

کلیه حقوق این سایت مربوط به گروه زانیم می باشد.

برای دریافت لیست رپورتاژهای انگلیسی با ما تماس بگیرید.
This is default text for notification bar