سئو کلاه سیاه – 9 تکنیک خطرناک که نباید انجام دهیم

برای سئو سایت روش های زیادی مانند سئو کلاه سیاه سئو، کلاه سفید و حتی سئو کلاه خاکستری وجود دارد. سئو کلاه سیاه با نقض قوانین و دستور العمل های موتور جستجو انجام می شود. معمولا هدف این روش کاهش زمان و هزینه های ارگانیک سایت است اما نباید جریمه های گوگل برای این نوع سئو را نیز نادیده گرفت!

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه مجموعه ای از اقدامات و تکنیک های مغایر با دستورالعمل های موتور جستجو است که برای بهبود سئو در یک وب سایت استفاده می شود. تکنیک های سئو کلاه سیاه ، هدف جستجوگر را نادیده می گیرند و سعی می کنند با تقلب خود را در معرض دید مخاطب قرار دهند. سئو یا بازاریابی کلاه سیاه بیشتر زمان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که یک سایت می خواهد به سرعت به هدف خود در سئو دست پیدا کند. موتورهای جستجو از جمله گوگل و بینگ فعالیت هایی را که مغایر با الگوریتم هایشان است را دقیقا مطرح می کنند. این موتور های جستجو جریمه های سنگینی برای سایت هایی که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند، در نظر می گیرند. استفاده از بازاریابی یا سئو کلاه سیاه می تواند منجر به جریمه شدن وب سایت توسط الگوریتم ها یا حتی Manual Action شود. در نتیجه سایت در رتبه های پایین تر قرار می گیرد و ترافیک ارگانیک کمتری را جذب می کند. اما سئو کلاه سیاه می تواند خیلی بیشتر از آنچه می تصور کنید و به صورت طولانی مدت به سایت شما آسیب بزند. در نقطه مقابل سئو کلاه سفید وجود دارد که مطابق با الگوریتم ها و دستور العمل های موتور جستجو پیش می رود. در این روش می توان به صورت ارگانیک رتبه ماندگار دریافت کرد. و نگران افت رتبه به دلیل الگوریتم ها و آپدیت های جدید گوگل نبود.

9 تکنیک سئو کلاه سیاه که نباید انجام دهیم!

 

1-    تکرار بیش از حد کلمات کلیدی یا Keyword Stuffing

تکرار بیش از حد کلمات کلیدی یا Keyword Stuffing یکی از روش های سئو کلاه سیاه است. این روش سال های زیادی برای مشخص کردن هدف صفحه برای موتور جستجو مورد استفاده قرار می گرفت. در کیورد استافینگ گاهی اوقات بلوک هایی از کلمه کلیدی یا مترادف های آن به صفحه اضافه می شود. با این کار به طور غیر طبیعی چگالی کلمه کلیدی در یک صفحه بالا می رود. به طور کلی در این روش سعی می کنند با قرار دادن یک کلمه کلیدی به طور غیر طبیعی در یک صفحه، رتبه بندی یک سایت را دستکاری کنند.

2-    تولید محتوای خودکار یا تکراری

تولید محتوای با کیفیت همیشه یک چالش بزرک برای کسب و کارهای مختلف است. ولی بهتر است بدانیم محتوای با کیفیت یکی از سه فاکتور رتبه بندی گوگل است. یک تکنیک معمول در سئو کلاه سیاه تولید خودکار محتوا برای گرفتن رتبه در تعداد زیادی از کلمات کلیدی است. در این روش از یک محتوا برای تعداد زیادی از صفحات کپی برداری می شود. مثلا اگر محتوای مختلف برای لوکیشن های متفاوت نیاز داریم، یک محتوا را به نام لوکیشن های مختلف استفاده می کنیم.

3-    محتوای پنهان

محتوای پنهان متنی است که به نحوه ای در صفحه قرار می گیرد که از دید کاربر پنهان باشد. برای مثال متن همرنگ با زمینه یا پشت یک تصویر قرار می گیرد. گاهی اوقات با کم کردن سایز فونت محتوا را از دید کاربر حذف می کنند. گاهی اوقات محتواهایی که برای کیورد استافینگ آماده می شود را به صورت پنهان در صفحه قرار می دهند. محتواهای پنهان متن هایی را شامل می شود که با روش های سئو کلاه سیاه از دید کاربر مخفی می گردند. دقت داشته باشید که محتوای پنهان شامل متن هایی که در قالب آکاردئون یا به صورت پویا با استفاده از جاوا اسکریپت بارگیری می شوند، نمی باشد. موتور جستجو به سادگی محتواهای پنهان را پیدا می کند. به همین دلیل اکیدا توصیه می کنیم که از این روش استفاده نکنید.

4-    ایجاد صفحات Doorway / Gateway

در این روش یه سری صفحات برای هدایت کاربر به یک صفحه خاص ایجاد می شوند. به این صفحات صفحات پرشی یا     Doorway   یا Gateway می گویند. این صفحات ممکن است در نتیجه جستجوی کاربر از صفحه SERP کاربر را به صفحه مد نظر هدایت کنند. یا از طریق لینک های داخلی که در وب سایت درج می گردد کاربر را به صفحه هدف هدایت کند.

5-    Clocking

Cloaking یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است که به معنی ارائه محتوای مختلف به کاربر و موتور جستجو است. در این روش محتوای درست و متناسب با صفحه به موتور جستجو نمایش داده می شود. در حالی که جهت هدف خاصی که داریم محتوای متفاوتی به کاربر نمایش داده می شود. این روش یکی از مصداق های نقض قوانین موتور جستجو می باشد که به سادگی قابل تشخیص است.

6-    خرید بک لینک

خرید بک لینک یکی از متداول ترین روش های سئو کلاه سیاه است که با روش های مختلفی انجام می گیرد. گوگل معتقد است که دیگران باید به سایت شما لینک دهند و تلاش برای خرید لینک نقض قوانین گوگل است. خرید مزرعه لینک، لینک سازی متقابل، استفاده از PBN، ایجاد لینک در سایت های اسپم و … جزء این روش سئو کلاه سیاه محسوب می گردد.

7-    استفاده نادرست از داده های ساختاریافته

همانطور که می دانید کد های اسکیما می توانند به گوگل در شناسایی سایت و موضوع هر صفحه کمک کند. اما در نقطه مقابل اگر با درج اسکیما با هدف رشد در سئو اطلاعات غلط به موتور جستجو دهیم، سئو کلاه سیاه محسوب می شود. در این روش از اسکیما یا داده های ساخت یافته برای دادن اطلاعات نادرست به موتور جستجو استفاده می شود. در واقع در این روش تلاش برای ایجاد داده های ساختار یافته مطلوب تری برای وب سایت می باشد. بسیاری از سئو کاران با درج نظرات جعلی یا امتیاز دهی جعلی به دنبال کسب رتبه های بهتر در سئو هستند.

8-    تغییر مسیر های گمراه کننده

روش تغییر مسیر های گمراه کننده مشابه روش cloaking است و کاربر را به صفحه نادرست هدایت می کند. این تغییر مسیرها برای فریب موتورهای جستجو و نمایش محتوای متفاوت از آنچه کاربر می بیند، انجام می شود. اغلب اوقات یک موتور جستجو صفحه معرفی شده را ایندکس می کند، در حالی که کاربران به یک صفحه دیگر منتقل می شود. گوگل روی مسئله ریدایرکت های نادرست بسیار حساس است و آن را جزء سئو کلاه سیاه محسوب می کند.

9-    محتوای کپی

کپی برداری از محتوای سایر وب سایت ها و درج آن بدون معرفی منبع جزء سئو کلاه سیاه می باشد. در این روش ممکن است محتوای دیگر سایت ها عینا کپی شود یا با جابه جایی جملات محتوا را به ظاهر تغییر داد و از آن استفاده کرد. در برخی از روش ها نیز به کمک ربات ها به جای کلمات، مترادف آن ها در سایت درج می گردد و به عنوان محتوای جدید به گوگل معرفی می شود.   جمع بندی برای موفقیت در سئو سایت روش هایی وجود دارد که ممکن است باعث رشد موقت وب سایت شود. اما این روش ها به دلیل نقض قوانین موتور جستجو می تواند در ادامه برای ما مشکل ساز باشد. در این جا ما ضمن معرفی سئو کلاه سیاه، 9 تکنیک سئو کلاه سیاه که نباید انجام دهیم را مطرح کردیم. توجه داشته باشید برای موفقیت و کسب رتبه در سئو سایت بهتر است از روش های ارگانیک استفاده کنید. روش های زود بازده ممکن است در ادامه به سئو سایت شما آسیب بزنند.

درباره ما

زانیم در تلاش است برای هر پروژه همه ابعاد فنی، و تکنولوژیکی یک پروژه را بررسی کند و مناسبترین راه کارها را برای برآورده سازی نیازهای کوتاه مدت و بلند مدت پروژه ها برآورده سازد.

بررسی اختصاصی هر پروژه و رویکرد فنی و  Solution  محور به پروژه ها مواردی است که می تواند برای هر پروزه ارزش افزوده قابل توجهی به همراه داشته باشد. 

تماس با ما

کلیه حقوق این سایت مربوط به گروه زانیم می باشد.

برای دریافت لیست رپورتاژهای انگلیسی با ما تماس بگیرید.
This is default text for notification bar