سئو داخلی On-page SEO

سئو سایت فرایندی است که از چندین بخش تشکیل شده است. این بخش ها شامل سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال می شوند. به کلیه بهینه سازی هایی که در داخل سایت شما انجام می شود، سئو داخلی می گویند. شاید در ظاهر سئو داخلی از اهمیت کمتری برخوردار باشد و بسیاری از افراد رشد وب سایت خود را منوط به ساخت بک لینک بدانند. اما در نظر داشته باشید در آپدیت های گوگل معیار های سئو داخلی سایت اهمیت زیادی پیدا کرده است. در ادامه فاکتورهای سئو داخلی و نحوه بهینه سازی آن ها شرح داده می شود.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی یا On-page SEO به معنای بهینه سازی هر یک از صفحات وب سایت به منظور رتبه بندی بالاتر و کسب ترافیک مرتبط تر در موتورهای جستجو است. سئو داخلی بهینه سازی محتوا، کد نویسی سایت، و به طور کلی اصول سئو در داخل وب سایت را شامل می شود. در مقابل سئو خارجی یا off-page SEO کلیه بهینه سازی های خارج از وب سایت را شامل می گردد. اگر قصد دارید وب سایت خود را سئو کنید یا به تازگی وارد این حوزه شده اید توصیه می کنیم عوامل رتبه بندی سئو داخلی را به دقت انجام دهید. اصول سئو داخلی با گذشت زمان تغییر کرده است، بنابراین مهم است که با آخرین تغییرات این بخش همراه باشید. معمولا در فرایند سئو انجام سئو داخلی در مراحل اولیه انجام می گیرد. معمولا بعد از انجام بهینه سازی داخلی وب سایت یا در مراحل نهایی آن سئو خارجی آغاز می شود.

فاکتورهای سئو داخلی

فاکتور E-A-T

E-A-T که مخفف Expertise، Authentityness , Trustworthiness است معیاری برای ارزیابی کیفیت صفحات وب می باشد. E-A-T به معنای معتبر بودن، قابل اعتماد بودن و تخصصی بودن است. گوگل همیشه به محتوای با کیفیت اهمیت زیادی داده است. هدف از معیار E-A-T این است که محتواهای با کیفیت بالا را شناسایی کند و آن ها را در جایگاه بهتری رتبه بندی کند. برای برخی از سایت ها که در حوزه های حساس تری مثل پزشکی قرار دارند، E-A-T بسیار سخت گیرانه تر عمل می کند. این معیار به وب سایت ها کمک می کند تا به صورت ارگانیک و با سئو کلاه سفید جایگاه مناسبی در نتایج جستجو دریافت کنند.

 عنوان یا Title

نویسندگان حرفه ای قدرت یک عنوان خوب را درک می کنند. عنوان در واقع عبارتی است که پیش از سایر بخش های محتوا می تواند توجه مخاطب را به خود جلب و باعث افزایش CTR شود. اگر عناوین با هدف کاربر از جستجو مطابقت نداشته باشد با احتمال زیاد کاربر روی سایت شما کلیک نمی کند. همچنین اگر عنوان نوشته شده با محتوا صفحه همخوانی نداشته باشد کاربر از صفحه خارج می شود و bounce rate سایت افزایش می یابد. عنوان صفحه نه تنها برای کاربران، بلکه برای موتور های جست و جو نیز باید قابل شناسایی باشد. از تگ های مناسب برای عناوین استفاده کنید. در نظر داشته باشید عنوان سئو شما الزاما نباید با تگ H1 صفحه یکی باشد. اما قطعا این دو عنوان باید با هم ارتباط دارند.

توضیحات متا یا Meta Description

توضیحات متا یا Meta Description همیشه یک نکته مهم در بهینه سازی بوده است. توضیحات متا توضیحی درباره صفحه است که در نتایج جست و جو یا همان صفحه SERP دیده می شود. اگر محتوای تهیه شده برای این متا تگ به درستی نوشته شود می تواند باعث بهبود نرخ کلیک ((CTR، ایجاد اطمینان از مرتبط بودن نتیجه و حتی کسب رتبه بهتر شود. 4- عناوین محتوا اگر می خواهید محتوا های وب سایت شما در جستجو عملکرد خوبی داشته باشند، شروع به نوشتن عناوین جذاب کنید. نوشتن عنوان برای پست های وبلاگ شاید خیلی کار بسیار ساده ای به نظر برسد. اما یک عنوان خوب می تواند باعث جذب کاربر و افزایش کلیک شود.

تولید محتوای سئو شده

تولید محتوای سئو شده یعنی نوشتن محتوا با در نظر گرفتن موتورهای جستجو و کاربران است. در صورتی که تولید محتوا فقط برای کاربر یا فقط برای موتور جستجو، عملکرد مناسبی نخواهد داشت. در تولید محتوا نباید صرفا تکرار کلمات کلیدی را راهکار بهینه سازی بدانیم. بلکه می توانیم با استفاده از کلمات کلیدی مشابه یا هم معنی خوانایی محتوا خود را بالا ببریم و به کاربر در درک محتوا کمک کنیم.

کنییبالیزیشن

قبلا سئوکار ها باور داشتند اگر برای یک کلمه کلیدی خاص، تعداد صفحات بیشتری داشته باشند. نتیجه بهتری در سئو می گیرند. اما با به روز شدن الگوریتم های گوگل مشخص شده که این موضوع باعث کنیبالیزیشن یا هم نوع خواری می گردد. یعنی اگر چند صفحه برای یک کلمه کلیدی بهینه شود، این صفحات با هم رقابت می کنند. این رقابت باعث افت رتبه در آن کلمه کلیدی می گردد. برای جلوگیری از این مشکل، صفحات کنیبال شده را در سایت خود شناسایی کنید و آن ها را اصلاح کنید.

ویرایش محتوا های موجود

بیشتر وب سایت ها روی تولید محتوای جدید تمرکز می کنند. در حالی که این افراد از اهمیت ویرایش و آپدیت محتوا های قدیم خود غافل می شوند. بررسی محتوای موجود بسیار مهم است زیرا می توان ارزیابی کرد که آیا محتوای موجود به اهداف خود رسیده اند یا خیر. در طی این ارزیابی ها مشخص می شود اطلاعات موجود در محتوای شما هنوز معتبر هستند یا منسوخ شده اند. حتی می توانید محتواهای خود را با اضافه کردن مطالب به روز کامل و آپدیت کنید. سپس با انتشار مجدد آنها در شبکه های اجتماعی برای سایت خود ترافیک جذب کنید. وقتی استراتژی سئو خود را تعیین کردید در بازبینی محتواها می توانید این استراتژی را در محتوا های قدیم سایت نیز اعمال کنید.

سئو تصاویر

تصاویر خیلی بزرگ می توانند سرعت سایت شما را کم کنند و در صفحات تجربه کاربری منفی ایجاد کند. باید تصاویر را با حفظ کیفیت و وضوح تا حد امکان فشرده کنید. توجه به سایز تصاویر نیز بسیار مهم است. ابتدا سایز تصاویر را متناسب با سایت خود ویرایش کنید سپس حجم آن را کم کنید. در بهینه سازی تصاویر علاوه بر اصلاح حجم و اندازه، مواردی مانند نام تصویر، تگ Alt، توضیحات تصویر بسیار مهم هستند. درج توضیحات تصاویر و استفاده از تگ Alt به شما کمک می کند تا تصاویر صفحه شما در نتایج جستجوی تصویر گوگل ظاهر شود. در این صورت از طریق تصاویر نیز می توانید ترافیک قابل توجهی جذب کنید.

تعامل کاربر

سئو داخلی برای بهینه سازی صفحات است اما نکته مهم تر برقراری ارتباط یا تعامل با کاربر می باشد. باید با روش های مختلف از خروج کابر از سایت خود جلوگیری کنیم. حتی او را تشویق کنیم که در سایت ما بماند و از سایر صفحات بازدید کند، فرم مورد نظر ما را پر کند یا خرید انجام دهد. حفظ کاربران و برقرار تعامل با او به خودی خود یک چالش بزرگ است. برای افزایش تعامل با کاربر، روی جنبه هایی از جمله سرعت سایت، تجربه کاربر و بهینه سازی محتوا می بایست تمرکز کنید.

استفاده از اسکیما

ما قبلاً درباره اهمیت ظاهر محتوای شما در صفحه SERP صحبت کرده ایم. پیاده سازی اسکیما یا داده های ساختار یافته در سایت می توانند CTR شما را افزایش دهند. اسکیما در انواع مختلف برای محتوا های مختلف وجود دارد. کافی است بررسی کنید آیا در حال حاضر برای کلمه کلیدی مد نظر شما اسکیما وجود دارد یا خیر. همچنین با بررسی محتواهای مشابه می توانید فرصت های جدید تولید داده های ساختار یافته را پیدا کنید. درج این اطلاعات می تواند به افزایش CTR شما در صفحه SERP کمک کند.

سئو محلی

سئو محلی با هدف دریافت رتبه در بین جستجو در منطقه خاص جغرافیایی انجام می شود. در سئو داخلی برای Local SEO می بایست همه اصول گفته شده برای سئو را در سطح منطقه خاصی پیاده سازی کنید. برای اینکار نیازمند راهنمای کیورد ریسرچ برای سئو محلی هستید. همچنین فعالیت های سئو خارجی نیز می بایست بیشتر معطوف به آن منطقه خاص باشد.

جمع بندی

درصورتی که می خواهید شانس وب سایت خود را برای نمایش در نتایج جستجو افزایش دهید، سئو داخلی بسیار مهم است. در صورتی بهینه سازی داخلی سایت به طور منظم آپدیت شود، به بهبود رتبه بندی و افزایش بازدید سایت کمک می کند. در این جا عوامل مهمی در مورد سئو داخلی سایت مورد بررسی قرار گرفت. با رعایت این آیتم ها می توانید سئو داخلی خود را تا حد چشمگیری بهبود ببخشید.

درباره ما

زانیم در تلاش است برای هر پروژه همه ابعاد فنی، و تکنولوژیکی یک پروژه را بررسی کند و مناسبترین راه کارها را برای برآورده سازی نیازهای کوتاه مدت و بلند مدت پروژه ها برآورده سازد.

بررسی اختصاصی هر پروژه و رویکرد فنی و  Solution  محور به پروژه ها مواردی است که می تواند برای هر پروزه ارزش افزوده قابل توجهی به همراه داشته باشد. 

تماس با ما

کلیه حقوق این سایت مربوط به گروه زانیم می باشد.

برای دریافت لیست رپورتاژهای انگلیسی با ما تماس بگیرید.
This is default text for notification bar