خدمات پشتیبانی شبکه

خدمات پشتیبانی شبکه برای سازمان ها و شرکت ها

خدمات پشتیبانی شبکه به خدمتی تبدیل شده که تمام شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ به آن نیاز دارند. امروزه همه کسب و کارهای موجود به زیرساخت شبکه وابسته هستند. اختلال در شبکه شرکت و سازمان روی کسب و کار آن تاثیر گذار است و  گاهی باعث ضرر های جبران ناپذیری در آن می شود. برای ایجاد ساختار قابل اطمینان در زیرساخت شبکه، پشتیبانی از شبکه اهمیت بالایی دارد.

واگذاری خدمات شبکه به شخص یا شرکت؟

خدمات پشتیانی شبکه می تواند به یک نفر یا یک گروه از متخصصین این حوزه واگذار شود. هر چه این پشتیانی از فرد به گروه تبدیل شود باعث اطمینان بیشتر در ساختار و عدم اختلال در آن می شود. اختلال و قطعی در شبکه شامل حوزه سخت افزار و ارتباطات فیزیکی که جزو خدمات پسیو شبکه می باشد یا سرویس های اکتیو شبکه شبکه می شود. گاهی حتی اختلال کندی یک سرویس می باشد و صرفا قطعی مطرح نیست و همین کندی باعث ضررهای بسیار در کسب و کار می شود.

خدمات پشتیبانی شبکه آنلاین و تلفنی از راه دور

پشتیبانی شبکه تا حد زیادی با نحوه اجرا و پیاده سازی اولیه شبکه و کیفیت و تجهیزات استفاده شده در  آن مرتبط است. خیلی از افراد با دانش محدود توانایی ایجاد یک شبکه و سرویس برای هر کسب و کار را دارند. ولی ایجاد بالاترین کیفیت و اطمینان در شبکه نیازمند دانش و تجربه بالا در شرکت های تخصصی می باشد. این دانش و تجربه لازم است ساختارمند باشد و وجود پروفایل برای هر سرویس و تجهیز از ملزومات آن می باشد. برای مثال برای راه اندازی سرویس فایل سرور لازم است پروفایل های مختلف با ویژگی های مختلف تنظیم شود. سپس براساس نیاز کارفرما و با هماهنگی کارفرما یکی از پروفایل های برای شرکت مورد نظر راه اندازی گردد. پشتیبانی از این سرویس هم با توجه به ویژگی های پروفایل انتخاب شده صورت می پذیرد. وجود این پروفایل یکی از موارد قایل ارزیابی برای دانش و تجربه افراد و تیم های پشتیبانی شبکه می باشد.

اقدامات نگهداری شبکه

برای اینکه خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه بصورت کاملا حرفه ای انجام شود لازم است  اقداماتی پیش گیرانه در راستای حفظ و نگهداری سرویس ها و ارتبطالات و پایداری آنها صورت گیرد. برای این امر ابتدا نیاز است که سیستم موجود بررسی و پایش شود تا از نقطه نظر های پایداری و حفظ ارتباطات و امنیت ساختار و کیفیت آن اقداماتی صورت گیرد.

در این گام با توجه به بررسی و پایش مرحله قبل در صورت نیاز به باز طراحی و از بین بردن SINGLE POINT OF FAIULER در ارتباطلات و موضوع امنیت و کیفیت سرویس ها فرایندهای پیشگیرانه ای تعریف می شود و اقدامتی با توجه به نیاز و اهمیت سرویس ها برای کارفرما صورت می گیرد.

بعد از این گام نیاز به سیستم تیکتینگ و مانیتورینگ برای پشتیبانی شبکه های کامپیوتری با کیفیت و اگاهانه از سیستم حال حاضر وجود دارد. سرویس تیکتینگ برای ثبت اتقافات و رویداد های و انجام راهکارهای رفع موقتی و دائم آن می باشد. این سرویس با هماهنگی کارفرما می تواند به عنوان سرویس مجزا در سایت کارفرما نصب و پیکربندی شود. تا کارفرما از همه مشکلات و اتفاقات رخ داده اگاه شود و ارزیابی بلند مدت از کیفیت و تاثیر پشتیبانی روی کسب و کار خود داشته باشد.

سرویس مانیتورینگ نیز جزء اصلی ترین راهکارهای پشتیبانی حرفه ای به شمار می اید تا بتوان در هر لحظه وضعیت سرویس ها و تجهیزات شبکه را مشاهده کرد و در صورت بروز علایم اختلال در سرویس ها و تجیزات بتوان اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از قطعی در شبکه و سرویس ها انجام داد.

خدمات پشتیبانی شبکه شامل چه بخش هایی می باشد؟

خدمات پشتیبانی شبکه حضوری کارشناس شبکه در حال بررسی چکلیست شبکه در اتاق سرور

خدمات پشتیبانی شبکه شامل مجموعه خدماتی است که در راستای بررسی و حل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری و سرویس های تحت شبکه انجام می گیرد. این خدمات را می نوانیم در سه دسته خدمات اکتیو شبکه ، خدمات پسیو شبکه و خدمات سخت افزار دسته بندی کرد. ارتباطات شبکه و کابل کشی سمت سرور و کاربران و نود های شبکه در دسته خدمات پسیو شبکه قرار می گیرند. 

سخت افزار های سمت کاربران و سرور و دوربین و پرینتر و اسکنر و  سیستم های کنترل دسترسی در دسته خدمات سخت افزاری طبقه بندی می شوند. سرور ها و تجهیزات روتر و سوییچ و فایراول و  اکسس پوینت در سمت خدمات اکتیو شبکه و سرویس های نرم افزاری تحت شبکه می باشد. همه این موارد بعد از راه اندازی و پیکربندی در زیر مجموعه خدمات پشتیبانی شبکه قرار می گیرد.

فرآیند پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، معمولا از ارسال درخواست کارفرما مبنی بر مشکلات موجود در شبکه شروع می شود. بعد از بررسی مشکل و راهکارهای حل مشکل اقدامات برای رفع درخواست کارفرما شروع می شود.

نوع دیگر پشتیبانی که بصورت حرفه ای تر عمل می کند استفاده از مکانیزم های مانتورینگ و نظارت بر شبکه می باشد. در این روش به صورت مداوم همه سرویس ها و ارتباطلات سمت سرور و کاربران و حتی سیستم های کاربران مورد پایش و نظارت قرار می گیرد. با بهره گیری از سیستم های مانیتورینگ در صورت بروز مشکلات در سیستم ها و سرویس ها پیش از وقوع اختلال پشتیبان شبکه از آنها اگاه می شود. سپس با هماهنگی کارفرما می تواند مشکلات را پیش از وقوع اختلالات برطرف کند. این اقدامات با توجه به اهمیت کسب و کار کارفرما و امکان قطعی و اختلال با مکانیزم SLA (Service Level Agreement) سنجیده می شود.  با توافق طرفین این SLA  در قرارداد پشتیبانی شبکه قرار می گیرد.

پشتیبانی و نگهداری شبکه زانیم

زانیم پشتیبانی و نگهداری شبکه را در راستای تکمیل سبد خدمات خود و ارائه پشتیبانی فنی همه جانبه به مشتریان همواره در اولویت قرار داده است. به همین منظور، بخش پشتیبانی فنی پس از فروش ما با خدمات کم ­نظیر و با بهره جویی از نیرو­های متخصص و جوان در کوتاه ­ترین زمان به نیاز مشتریان پاسخ می ­دهد. چنانچه مشتریان در روند استفاده از خدمات و محصولات شرکت زانیم با مشکلی روبرو شوند، تیم متخصص و با تجربه­ ی پشتیبانی فنی زانیم در تمام ساعات اداری مفتخر به پاسخ­گویی سریع به نیاز­ها و مشکلات آنان خواهد بود.

هر مشتری پس از استفاده از خدمات زانیم می ­تواند در صورت برخورد با مشکل یا وجود نقص در خدمت موردنظر، از خدمات پشتیبانی این شرکت استفاده کند. مشتریان با امضای قرارداد پشتیبانی، استفاده از این خدمات را قاعده­ مند می­ کنند و برای استفاده از این خدمات در مدت زمان مشخص به تبیین توافق­نامه با ما می ­پردازند.

سوالات متداول
چرا خدمات پشتیبانی شبکه زانیم؟

زانیم کلیه خدمات نگهداری و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و آی تی را در بخش خدمات اکتیو و پسیو مانیتورینگ شبکه، پشتیبانی از کلاینت ها و سرویس ها و خدمات آنلاین و حضوری 2 ساعته را به مشتریان ارائه می نماید. خدمات ما انعطاف پذیر و قابل ارتقاء می باشد. در این دوره در ص.رت نیاز به ارتقاء شبکه از مشاوره های رایگان و تخصصی ما نیز بهره مند خواهید شد.

ما خدمات خود را متناسب با نیاز شما دسته بندی میکنیم تا با مشخص کردن اسکوپ کار هزینه اضافه به مشتری تحمیل نگردد. در صورتی که خدمات مورد نیاز شما نسبت به پکیج ها نیاز به شخصی سازی دارد، می توانید با ما تماس بگیرید.

بله برای این کار سرویس ها و روش های مختلفی وجود دارد. همکاران فنی ما ابتدا پروزه شما را بررسی می کنند و سپس متناسبا راهکار ارائه می نمایند.

پشتیبانی شبکه هلپ دسک به صورت غیر حضوری با تلفن

درباره ما

زانیم در تلاش است برای هر پروژه همه ابعاد فنی، و تکنولوژیکی یک پروژه را بررسی کند و مناسبترین راه کارها را برای برآورده سازی نیازهای کوتاه مدت و بلند مدت پروژه ها برآورده سازد.

بررسی اختصاصی هر پروژه و رویکرد فنی و  Solution  محور به پروژه ها مواردی است که می تواند برای هر پروزه ارزش افزوده قابل توجهی به همراه داشته باشد. 

تماس با ما

کلیه حقوق این سایت مربوط به گروه زانیم می باشد.

برای دریافت لیست رپورتاژهای انگلیسی با ما تماس بگیرید.
This is default text for notification bar